Visum til Ethiopien

Efter at havde prøvet alle andre muligheder for at få visum til Etiopien, besluttede vi at jeg skulle flyve til Stockholm og søge visum på ambassaden dér. Jeg ankom til Stockholm onsdag kl. 09 og nåede lige hen til ambassaden inden lukketid kl. 12, men de havde selvfølige lukket fordi det var helligdag i Etiopien. Men det så ud til de havde åben dagen efter så jeg tog til hotellet og tjekkede ind.

Torsdag, tog jeg så hen til ambassaden igen og de havde åben og det gik fint på det første kontor hvor de tog imod ansøninger, pas og penge og jeg blev sendt ind til ambassadøren for lige at få afklaret  om vi skulle bruge andre parpire for at få køretøjerne ind i Etiopien. Ambassadøren sagde at det brev vi har fået fra den danske ambassade i Etiopien skulle være rigeligt, så det var jo dejligt så var der styr på den første ting.

Efter at havde været hos ambassadøren ventede jeg ude på gangen, så kom der en dame ud og spurte efter Andreas og jeg måtte jo forklare at han ikke var her men i Djibouti men det var mig der ansøgte for os alle fire. Hun kiggede i passene og kunne jo se at vi havde fået visum i lufthavnen og det kunne vi jo bare gøre igen. Åh nej tænkte jeg det skal lige passe at det ikke lykkes alligevel, men så kom ambassadøren forbi ude på gangen og kunne høre der var et problem. Han kom så også ind og forklarede hende at vi bare skulle havde det, men det tog da lige 15 min. at få hende overtalt . Så begyndte hun at udfylde visum parpirerne og da hun så havde gjordt det skulle de ind på et andet kontor, hvorfor ved jeg ikke men de kom tilbage til den første dame og så fik jeg passene tilbage med visum til hele banden så det er jo fantastisk.

Nu venter bare en 16 timers flyvetur igen, så er jeg i Djibouti lørdag morgen hvor jeg bliver hentet i lufthavnen, hvorefter vi forsætter op mod grænsen til Etiopien som vi gerne skulle krydse den 23 Januar.

/Aske

3 kommentarer til “Visum til Ethiopien”

1. Helle Blædel siger:

Godt gået Aske … og du var slet ikke fristet til at droppe skidtet og flyve til København nu du var så tæt på hjemmet ….nå nej du havde jo et par venner og en kværn, som ventede på dig… :-)
    Vær forsigtige, pas godt på jer selv – vi glæder os til at læse flere rejse beretninger efter den sidste måneds pause, og misundelsesværdige billeder fra Zanzibar.
    Kh Helle & co.

2. Lotte (Adams kæreste) siger:

wuhuu visum!! Godt klaret Aske, og hvor er jeg glad for at høre at du er rask igen. Knus

3. Gitte siger:

hej Aske
    Hold da op for en omstændig affære! håber I kommer godt igang efter det besvær.
    Her er vinteren så småt på retur, og vi håber vi undgår mere sne.
    De private kunder skulle gerne vågne af deres vinterdvale, da vores Tryg håndværkstaks. ordning er opsagt med virkning fra 12/2.
    Først noget af en overraskelse, bortset fra at en taksator rent faktisk havde talt over sig overfor Svend Åge, ret kikset! Nå men der så mange indkomne sne, fugt og is skader, at vi skubber en kæmpe bunke foran hele tiden.
    Så nu glæder vi os faktisk til at få en pause for mail og utilfredse forsikringskunder, som ikke kan få nok.
    Der bliver ikke opsagt nogen, dog må Morten nok regne med at søge job andet sted når han er udlært 1/4, så d.v.s. vi fortsætter med ca. 15 og os på kontoret.
    Betim bliver jo far i denne måned og skal jo også ha noget barsel, så der bliver ingen panik der.
    Det vil så også betyde at vi holder helt lukket i sommerferien i uge 29-30, så der bliver alle nød til at holde ferie.
    Vi ser frem til at få dig tilbage på værkstedet!